Välkommen att söka jobb hos oss!

Telefon
0503-35000

Telefontider
Mån-Fre kl. 07.30-16.00

E-post
kontaktcenter@hjo.se

Besöksadress
Bangatan 1 B

Öppettider
Mån-Fre kl. 07.30-16.00

Hitta hit

Postadress
544 30 Hjo

Här hittar du alla våra lediga tjänster. Vi tar endast emot ansökningar via vårt ansökningssystem. Ansök via länken längst ned i den annons du är intresserad av.

Ansök via Visma Recruit

När du hittar en tjänst som du är intresserad av, följer du länken längst ned i annonsen för att söka tjänsten. Alla ansökningar ska göras elektroniskt via Visma Recruit. Ansökningar som kommer in på annat sätt behandlas inte.

Alla som skickar in så kallade intresseanmälningar eller spontanansökningar kommar att hänvisas till denna sida. Vi har tyvärr inte möjlighet att bevaka framtida vakanser.

Läs mer om vår anställningsprocess

Personuppgifter och offentlighetsprincipen

Din ansökan med tillhörande meritförteckning hanteras enbart av Hjo kommuns rekryteringsansvariga samt rekryterande chef, i enlighet med GDPR (Dataskyddslagen). Längre fram i anställningsprocessen kan, i vissa fall, fackliga ombud få tillgång till ansökningshandlingarna.

Alla inkomna ansökningar räknas som offentlig handling och kan begäras ut av tredje part.

Vikariat

Om du är intresserad av timvikariat i våra verksamheter kan du läsa mer om hur det fungerar under fliken Bli vikarie.

Du kan ansöka om timvikariat och semestervikariat inom vård och omsorg på den här sidan.

Lönehandläggare

I Hjo skapar vi framtiden tillsammans, vi söker dig som vill vara med på resan!

Vi på personalenheten söker nu en noggrann och serviceinriktad lönehandläggare som vill bli en del av vårt engagerade team medan vår kollega är föräldraledig i lite mer än ett år med möjlighet till förlängning.

Hos oss får du en arbetsplats där trivsel och samarbete står i fokus, med utmaningar som kantas av glädje och gemenskap. Vi är en liten enhet på sju personer som tillsammans arbetar med personal-, bemannings- och lönefrågor för hela kommunen. Vår organisation präglas av korta beslutsvägar, stor variation i arbetsuppgifterna och goda möjligheter till utveckling. Vi sitter i stadshuset, mitt i vår vackra trästad, och ser fram emot att välkomna dig till vår gemenskap!

Arbetsuppgifter

Som lönehandläggare spelar du en viktig roll i att säkerställa korrekt och effektiv lönehantering för kommunens medarbetare. Du fungerar som ett stöd för både chefer och anställda i lönefrågor och bidrar till att våra processer flyter på smidigt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
• Administrera och hantera löner enligt gällande lagar, avtal och riktlinjer.
• Säkerställa korrekta och punktliga löneutbetalningar.
• Administrera frånvaro, semester, pensioner och andra lönepåverkande faktorer.
• Ge rådgivning och stöd till chefer och medarbetare i löne- och avtalsfrågor.
• Hantera intyg, statistik och rapportering kopplat till lönehantering.
• Säkerställa att lagar och kollektivavtal följs.
• Systemförvaltning och utifrån kompetens- vidareutveckling av våra digitala löne- och personalsystem.

Kvalifikationer

Vi söker dig som är strukturerad, noggrann och har en stark känsla för service. Du har ett intresse för lönefrågor och tycker om att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Det är viktigt att du är lyhörd och har en vilja att hjälpa andra, samtidigt som du är analytisk och kan hantera siffror och regelverk på ett noggrant sätt. Det är starkt meriterande om du har erfarenhet och viljan av att sätta dig in i och förstå detaljer i löneprocessen som påverkar helheten och hur vi använder våra system. Vi har ett behov av att gräva djupare i frågor som berör flödet av information mellan våra system, något vi ser med fördel på om du har kompetensen att systematisera och utveckla.

Vi vill att du har:
• Eftergymnasial utbildning inom lön, ekonomi eller personaladministration, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.
• Erfarenhet av löneadministration, gärna inom kommunal verksamhet.
• Erfarenhet av att tolka och tillämpa lagar och avtal.
• Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.

Det är meriterande om du har:
• Goda kunskap om svenska kollektivavtal, arbetsrätt och regelverk inom löneområdet.
• Goda kunskaper i Office-paketet, särskilt Excel.
• Erfarenhet av löne- och personaladministrativa system såsom Visma, Heroma eller liknande.
• Tidigare erfarenhet av systemförvaltning

Anställningsform
Tidsbegränsad anställning
Omfattning
Heltid
Varaktighet
6 månader eller längre
Tillträdesdatum
2025-05-01
Tillträde
Tillträde enligt ök.
Tidsbegränsad till
2026-07-31
Beskrivning av tidsbegränsning
med möjlighet till förlängning
Ansök senast
2025-03-02
Referensnr
C235525
Antal platser
1

Övrigt

Vi arbetar efter kontorstider 07.30-16.30 med flex och har nyligen startat igång telefontider klockan 10.00-12.00 med roterande huvudansvar. Vi erbjuder semesterväxling, friskvårdsbidrag alternativt friskvårdstimme. Det finns i samråd med chef och kollegor möjlighet att arbeta på distans 1-2 dagar i veckan och att verksamheten inte blir negativt påverkad. Vi har förmånen att teckna rabatterade gymkort med lokala gym och möjlighet att delta i organiserade friskvårdsaktiviteter.

Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt! Urval och intervjuer sker löpande.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hjo kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.

Varmt välkommen att bli en del av vårt team!

Vi undanber extern hjälp med marknadsföring och rekrytering i samband med annonsen.

Upplysningar lämnas av

Pauline du Puy
Personalchef
050335125

Jennifer Sand
HR- och Rekryteringspartner
jennifer.sand@hjo.se

Fackliga företrädare

Fackliga företrädare: Vision
Kommunens växel
0503-350 00

Ansök senast: 2025-03-02 Till ansökan