Konsumentvägledning

Telefon
0503-35000

Telefontider
Mån-Fre kl. 07.30-16.00

E-post
kontaktcenter@hjo.se

Besöksadress
Bangatan 1 B

Öppettider
Mån-Fre kl. 07.30-16.00

Hitta hit

Postadress
544 30 Hjo

En konsumentvägledare kan hjälpa dig att reklamera en vara eller en tjänst samt ge dig information om vilka rättigheter och skyldigheter du har som konsument. Ibland hjälper konsumentvägledarna till med att tolka avtal och kan i vissa fall även medla mellan konsument och företag.

Du kan kontakta konsumentvägledningen i Skövde alla måndagar kl. 8:30–12:00 via deras kontaktcenter på telefonnummer: 0500 – 49 80 00.

När det gäller frågor om el, försäkringar, tele-, internet- samt bank- och finansiella tjänster kan du även vända dig till de konsumentbyråer som finns. Du hittar kontaktuppgifter till byråerna på deras hemsidor. Länkar till hemsidorna finns i länklistan på den här sidan.

Hallå konsument

Konsumentvägledning erbjuds alla vardagar via Konsumentverkets Hallå Konsument. De nås på telefonnummer: 0771 – 52 55 25. De erbjuder även vägledning via chatt och har viktig konsumentinformation på sin hemsida. Via hemsidan kan du även skicka mejl och hitta adress för att skicka brev till dem.

Konsumentvägledning – en snabbintroduktion

Den kommunala konsumentvägledningen hjälper dig med frågor som rör livet som konsument. Otydliga avtal, försenade tjänster och produkter som inte håller måttet är exempel på problem som en konsumentvägledare kan hjälpa dig med.