Kommunens samarbete med verksamheter som är viktiga för totalförsvaret

Mån-Fre kl. 07.30-16.00

kontaktcenter@hjo.se

Bangatan 1 B

Mån-Fre kl. 07.30-16.00

544 30 Hjo

Kommunstyrelsen har beslutat att peka ut Dalslunds åkeri som en viktig verksamhet för totalförsvaret. Beslutet är en del av Hjo kommuns arbete med att säkerställa att våra samhällsviktiga verksamheter ska fortsätta fungera även om det blir krig.

Hjo kommun arbetar kontinuerligt med att peka ut verksamheter som är viktiga för totalförsvaret i händelse av krig. Genom att peka ut och skriva en överenskommelse med en verksamhet ger kommunen den förutsättningar att upprätthålla sin verksamhet i händelse av krig, vilket i sin tur säkerställer att kommunen kan fortsätta avropa tjänster från verksamheten även i krig.

Vid kommunstyrelsens sammanträde den 4 september pekade Hjo kommun ut Dalslunds åkeri ut som viktig för totalförsvaret. Tidigare har även Förskolan ute och Blikstorps oljeprodukter pekats ut.