Inköp
Postadress
544 30 Hjo
Du som har blivit beviljad hjälp med Inköp får hjälpen utförd av hemvården.
Om du har beviljats hjälp med inköp av hemvården kommer det att ske via digitala inköp. Det innebär att vi hjälper dig att beställa dina varor online från en matbutik och du får dem levererade hem till dig av hemvården.
Hemvårdens personal levererar varor till dig på tisdagseftermiddagar och torsdagseftermiddagar.
Betalning
För att kunna använda digitala inköp behöver du ha ett ICA stammis-kort och en e-postadress. Du kan betala med bankkort, faktura eller ladda ditt rosa ICA-kort med pengar.
Om du har hjälp med inköp från Kronans droghandel behöver du ansluta dig till deras fakturaservice, för att undvika att betala kontant. Detta för att vi ska minska hanteringen av kontanter, då det kan bli både riskabelt och krångligt.
Om du behöver hjälp med att skaffa ett ICA stammis-kort, en e-postadress eller fakturaservice kan du be en anhörig eller en vän om hjälp alternativt kontakta din kontaktperson som kan ge information om tillvägagångssättet.
Om du inte kan ta emot oss en viss dag
Vi planerar vår bemanning utifrån de överenskommelser vi ha med våra brukare. Därför är det viktigt för oss att du meddelar i förväg om du inte är hemma den dagen som vi bestämt att du ska ha hjälp med inköp. Detta vill vi veta i så god tid om möjligt, senast en dag i förväg. Om du inte kan ta emot ett planerat besök är det inte säkert att Hemvården kan utföra insatsen vid någon annan tidpunkt. Vi får inte utföra insatser när du inte är hemma. Till exempel kan vi inte gå in och lämna inköpsvaror då du inte är hemma.