Vanliga frågor och svar om lokalbokning
Postadress
544 30 Hjo
Här hittar du information och svar på vanliga frågor kopplat till lokalbokning.
Om fel uppstår gällande el, vatten eller värme kontaktas kommunens växel på 0503-350 00, vardagar mellan 07.30-16.00.
Vid akuta fel på kvällar och helger kontaktar du Hjo Energi på journummer 0705 6120 05.
Avbokning av en bokad lokal eller anläggning ska meddelas så snart som möjligt.
Park och Lilla Park
Vid avbokning 14 dagar innan bokningstillfället sker full återbetalning.
Avbokning senare än 14 dagar innan bokningstillfället debiteras 50 % av bokningsavgiften/hyran.
Senare än sju dagar innan bokningstillfället debiteras full bokningsavgift/hyra.
Tennishallen och parkbanorna
Avbokning ska göras senast 24 timmar före bokningstillfället för att få full återbetalning.
Vid avbokning senare än 24 timmar före bokningstillfället debiteras hela bokningsavgiften.
Alla övriga lokaler och anläggningar
Om det inbokade bokningstillfället inte tas i anspråk, eller inte avbokas senast två dagar före nyttjandetillfället, debiteras full hyra.
Den som är ansvarig för bokningen måste ha fyllt 18 år. Det är bokaren som är ansvarig vid olycka eller om något i lokalen/anläggningen går sönder.
Den som är bokningsansvarig ansvarar för att lokalen/anläggningen som bokats används för det ändamål som uppgetts vid bokning.
När du bokar en lokal i bokningssystemet Rbok får du godkänna de villkor som gäller för den aktuella lokalen, anläggningen eller grönytan.
Din bokning är giltig från och med att du har fått en bokningsbekräftelse. När du skickat en bokningsförfrågan är detta endast en förfrågan om inte annat anges.
Du behöver en nyckel för att få tillgång till kommunens lokaler och resurser. Det kan variera vilken typ av nyckel som behövs beroende på vilken lokal eller yta som bokas.
Om man gör en enskild bokning i antingen en gymnastiksal, Guldkrokshallen, tennishallen eller konstgräsplanen får man istället en kod som gäller under den bokade tiden.
Kort, taggar och nycklar kvitteras ut och återlämnas på Kulturkvarteret i Hjo mot uppvisande av ID-handling under Kulturkvarterets öppettider.
Det är personen som står angiven på bokningen som ansvarar för kvittering.
Uthämtade kort och taggar är aktiverade under hela den bokade perioden/säsongen.
Inför varje ny säsongsbokning/period behöver du som har ett kort eller en tagg kontakta bokalokal@hjo.se för att få ditt kort/din tagg aktiverad.
Här hittar du avgifter för våra olika lokaler, anläggningar och grönytor.
Från och med 2025 gäller nya avgifter, läs mer här.