Synpunkten
Postadress
544 30 Hjo
Hjälp oss att utveckla och förbättra våra verksamheter genom att lämna synpunkter!
Om du lämnar dina kontaktuppgifter får du en bekräftelse på att vi tagit emot din synpunkt inom två arbetsdagar och ett svar från handläggaren inom tio arbetsdagar. Under semestertider kan vi tyvärr inte hålla dessa handläggningstider, men våra handläggare återkommer med svar så snart de är tillbaka från semestern. Om du har ett akut ärende, använd tjänsten felanmälan eller kontakta kommunens växel.
Synpunkten och svaret till dig publiceras även på hemsidan, men då tar vi bort alla personuppgifter. Du kan alltid välja att vara anonym. Om du väljer att vara anonym besvaras inte synpunkten och publiceras därmed inte heller på hemsidan.
De personuppgifter som lämnas registreras och behandlas för att underlätta administration, handläggning samt för statistiska ändamål. Här kan du läsa mer om hur kommunen hanterar personuppgifter.
Vill du anmäla att något är trasigt eller behöver fixas som inte är akut gör du det via Felanmälan.
Vill du lämna synpunkter på webbplatsen gör du det enklast via Tyck till om webbplatsen.
-
Sammanställning av synpunkter
Kommunfullmäktige har antagit en policy för kommunens synpunktshantering. Enligt den ska Hjo kommun årligen följa upp hur många synpunkter som kommit in, vilken typ av synpunkter som inkommit o.s.v.
-
Synpunkter och svar
Genom att klicka på de olika rubrikerna kan du ta del av besvarade synpunkter som inkommit till kommunen. Alla icke-anonyma synpunkter från allmänheten får ett svar som publiceras på denna sida. Innan publicering har synpunkten kontrollerats så att den inte innehåller personuppgifter eller sekretessbelagda uppgifter. Vi tar till oss även anonyma synpunkter, men vi skickar inte ett svar till synpunktslämnare som inte vill bli kontaktade och därför kommer de inte heller publiceras här.