Till dig som är leverantör till Hjo kommun
Telefon
0503-35000
Telefontider
Mån-Fre kl. 07.30-16.00
Postadress
544 81 Hjo
Kontakter
-
Elisabeth Edqvist
Ekonomiassistent
0503-35036
E-post
Vill du som företagare skicka elektronisk faktura till kommunen går det bra att göra detta via kommunens fakturaportal InExchange webb. Här följer information om hur du går tillväga.
Vi erbjuder leverantörer att via InExchange webb registrera e-fakturor i en fakturaportal och på så sätt skicka fakturan elektroniskt till Hjo kommun.
Som e-fakturautställare finns ett flertal fördelar:
- Registrering och sändning av fakturor via "InExchange-webb" gratis (100 stycken fakturor/leverantör och år)
- Det är enkelt att skicka elektroniska fakturor
- Du får kvittens via mail när fakturan skickats
- Risken för fel minimeras vid elektroniska fakturor
- Fakturan kommer direkt till kommunen och riskerar inte att försvinna på vägen
- Du slipper postgång och portokostnad
- Fakturan når mottagaren snabbare!
Kontakt: Inexchange AB, www.inexchange.se/ tfn 0500-446 360, info@inexchange.se
Hjo kommun betalar via bankgiro om leverantören har sådant. Använd därför alltid bankgiro om sådant finns när ni skickar e-faktura till kommunen.
För att kunna skicka elektroniska fakturor är det ett absolut krav att du får en korrekt referenskod/ID från kommunens beställare. Kommunens standard består av 4 siffror, exl: 2211
Om du som fakturautställare är osäker över t.ex. vilken beställarreferens som ska användas går det bra att kontakta Hjo kommuns ekonomienhet alt. kommunens EDI ansvarig: Elisabeth Edquist 0503-350 36